Werkervaring

Huidige bezigheden

davina-jacobsOmdat ik niet van stilzitten houd, ben ik, na het behaald hebben van de individuele kwalificatie voor Google Analytics, me nog verder aan het verdiepen in AdWords. In de tussentijd ben ik ook gestart met het bijhouden en analyseren van de statistieken van de website voor Tapavino. Op basis daarvan en mijn andere online marketingkennis help ik hen de website stapsgewijs te verbeteren.

Tapavino is een gespecialiseerde wijn en delicatessenzaak gevestigd in Bergen op Zoom


Ritchie Bros., Sr. Digital Marketing Analist (a.i. 2014)

Het maken van strategische analyses en het verrichten van marktonderzoek om vervolgens advies te kunnen geven met betrekking tot het aantrekken van kopers op veilingen, is waar ik mij voornamelijk mee bezig heb gehouden. Dit onder andere met behulp van Google Analytics, AdWords en eigen databases.

Ritchie Brothers Auctioneers is van origine een Canadees veiling bedrijf van groot materieel met veiling sites over heel de wereld. In Breda is het hoofdkantoor gevestigd voor Europa, Midden Oosten en Azië. Vanwege het internationale karakter van Ritchie Bros. is de voertaal hier in Nederland ook voornamelijk Engels.


St. Groenhuysen, (Online)Marketing consultant (2011 – 2014)

Eén van mijn hoofdtaken was het adviseren over marketingvraagstukken op gebied van online marketing (onder andere door het schrijven van een online marketingplan (stichtingbreed) en het uitvoeren van de daarbij behorende onderzoeken) en traditionele marketing. Deze adviezen zijn gebaseerd op eigen uitgevoerde onderzoeken en analyses. Daarnaast behoorden het product- en projectmanagement van het project ‘Zorg op afstand’ en het product ‘Alarmering’ ook tot mijn verantwoordelijkheden.
Wat betreft het productmanagement hield dit onder andere in het schrijven van marketing communicatieplannen voor beide producten, maar ook het opstellen van brochures en schrijven van teksten en artikelen voor zowel de website als voor de brochures en verschillende bladen van Groenhuysen (Groenhuysen Uit! en Groenhuysen Blad).
Het projectmanagement betrof het introduceren, borgen en ‘verkopen’ en verder uitrollen en uitbreiden van het innovatieve product Zorg op afstand, zowel intern als extern. Het project coördineerde ik op basis van de PMBoK-methode. Voor dit project was het nodig met vele verschillende partijen aan tafel te zitten;

  • Raden van Bestuur
  • leveranciers
  • artsen
  • collega’s (ICT, Communicatie, Kwaliteit)
  • verzorgenden en verpleging
  • ouderen
  • vrijwilligers

St. Groenhuysen is een organisatie die zich met name richt op de ouderenzorg in de Regio Roosendaal, Rucphen en Halderbergen. Zowel intra- als extramuraal.


JMT International, Marketing & Sales (2010 – 2011)

Het bijhouden van de website met onder andere nieuwsberichten en nieuwe artikelen, het schrijven van digitale nieuwsbrieven en salesactiviteiten (alles meertalig) zijn mijn meest voorkomende bezigheden geweest. Maar ook hier heb ik verschillende marktonderzoeken uitgevoerd, een plan van aanpak geschreven voor het op te zetten CRM en geadviseerd over de nieuw op te zetten website.
De salesactiviteiten bestonden uit binnendienstactiviteiten, zoals het te woord staan van de klant, de klant helpen met de inrichting van hun stand, maar ook het afhandelen van klachten en lastminute orders.

JMT is een internationaal bedrijf in de verhuur van meubilair en tapijttegels voor beurzen en congressen met vestigingen door heel Europa. Het hoofdkantoor is gevestigd in Dinteloord, Nederland.


Fastware BV, Online Marketing en Communicatie & PM (2006 – 2010)

Met name het adviseren van klanten op het gebied van online marketing was hier mijn hoofdtaak. Hierbij moet je denken aan adviezen met betrekking tot SEO, SEA, conversie, usability, websiteteksten enzovoorts. De adviezen heb ik onder andere gebaseerd op analyses van webstatistieken. Vaak voerde ik deze adviezen zelf uit, zoals bijvoorbeeld het voeren van AdWords campagnes.
Intern heb ik me naast online marketingtaken ook bezig gehouden met de traditionele marketingtaken zoals onder andere uitvoeren van verschillende marktonderzoeken en het schrijven van marketingplannen en teksten voor verschillende doeleinden, zoals mailings, advertenties, brochures, maar ook voor websites. Ook het verzorgen van sponsoring, zoals banners en het bewaken van de huisstijl, was één van mijn taken.
Voor specifieke klanten en op hun verzoek heb ik het project- en accountmanagement opgepakt.

Fastware is een webdevelopment bedrijf dat alleen geheel op maat websites maakt op basis van een eigen ontwikkeld CMS. Informatieve websites, maar ook e-commerce websites en veiling websites.


Familyland BV, (Online)Marketing & Communicatie (2002 – 2006)

Mijn taak: het verkopen van de ultieme vakantiebeleving. Dit door middel van het vertalen van marketingdoelstellingen naar concrete projecten als het opzetten van een compleet nieuwe website, het totaal omgooien van de huidige brochures, het opstellen van het marketing-communicatieplan, maar ook het voorbereiden van en deelnemen aan beurzen en werkgroepen voor het bevorderen van het toerisme in de regio. Andere taken die onder mijn verantwoordelijkheid vielen waren het ontwikkelen van nieuwe producten/pakketten, het opstellen van diverse direct mails, het organiseren van open dagen (particulier en zakelijk), opstellen van verschillende advertenties, het onderhouden van de contacten en samenwerken met de touroperators en Staatsbosbeheer en het uitvoeren van klanttevredenheid onderzoeken.

Familyland is een vakantiepark gelegen op de Brabantsewal naast het Nederlands-Belgisch natuurpark de Zoom Kalmthoutseheide met bungalows, vila’s en een centrumfaciliteit met bowling, restaurant, midgetgolf, indoor golf, overdekt zwembad en verschillende zalen voor feesten en partijen. Niet alleen vakantiegasten kunnen gebruik maken van deze faciliteiten, maar ook bewoners uit de regio en zakelijke gasten.